22 Şubat 2011 Salı

Patlakgöz mercan


Patlakgöz veya Kocagöz mercan Datça Yarımadasının Gökova körfezine bakan kısmında yakalanan bir mercan balığı türü.400,500 m gibi derin sularda yaşadığı için diğer mercanlardan farklı bir takım özellikleri var.Derin sudan çekilirken oluşan basınç ile iri gözleri dışarı fırladığı için Datça'da bu isimle anılıyorlar, gökova körfezinin diğer kısımlarında var mı bilmiyorum.Datça yarımadasının Akdeniz'e bakan kısmında yakalandığını duymadım.Dip oltası şeklinde ucunda ağırlık bulunan kalın misinalara 4-5 köstek bağlanıyor , yemlenerek derin sulara bırakılıp bir süre sonra gidip toplanıyor.Ben yarımadanın Akdeniz tarafında balık avladığım için bu sulara bir arkadaşımın kayığı ile gelmiştim.Bu tür avcılık yapanların çoğunda akü ile çalışan oltalar bulunuyor , misinalar motor yardımıyle çekiliyor.Biz o zaman böyle bir aygıta sahip değildik , bir de balık olduğunu düşünün (her biri 500 gr dan başlıyor ),bir daha oralara balık avlamaya gitmedim.

1 yorum:

Ayhan dedi ki...

Merhaba Muzaffer bey benekli patlakgöz
mercanı çok merak ediyorum.Balık avlama turları yapan kişiler varmı teşekür ederim.