14 Ocak 2009 Çarşamba

Kalamar avında misinanın yapma balığa bağlanması



Yukarıda açıklamaya çalıştığım bağlama şekli fabrikanın
önerdiği bir şekildir.Yapma balıklarda hareket çok önemli
olduğu için bu bağlama şekli hareketi kısıtlamaması açısın-
dan önemli.Yalnız sürtünmeden dolayı misina zayıflıyor
arada yeniden bağlamakta fayda var.Bu sırtılarda kullandı-
ğım kurşunu çoğunlukla kendim dökerdim.Ortasında bırak-
tığım boşluktan kalınca bir misina geçirip her iki ucuna
fırdöndü bağlardım.Bu şekilde hazır kurşunlara güvenme-
yin fırdöndüler kırılabiliyor.Burada kurşunla yapma balık
arasını 3 kulaç gösterdim bu gezeceğiniz derinliklere bağlı
olarak değişebilir.Çok kıyılarda hiç kurşunsuz gezebilirsiniz.
Bazı hazır balıklarda bir ağırlık var o da kurşun olayını de-
ğiştirebilir benim bahsettiğim rapala cinsi yapma balıklar.
Bu şekilde bir kurşun ve bağlama şekliyle 3 m lik derinlik-
lerde geziyordum.Eğer daha sığ sulara girmem gerekirse
başka hazırladığım,daha hafif bir kurşunla avlanıyordum.

1 yorum:

Apartman Balıkçısı dedi ki...

Muzaffer Hocam, değişik bir düğüm. Sahte balıklar için mkullanılan ve Rapala firmasının önerdiği bir düğüm var. Bunu da kullanabilirsiniz.

http://www.steelheader.net/knots/rapala_knot.htm