14 Ocak 2009 Çarşamba

Melanur avında sarmalı olta




Sert köpükten yapılmış şamandıraya bağlı 30 luk misinaya
üçlü iğneleri 2,5 cm arayla(6 iğne yeterli)bağlıyorsunuz sonra
düzgünce hazırladığınız bir ekmek parçasını dikkatlice şaman-
dıranın üzerine sarıp iğneleri doluyorsunuz.Balıkların buluna-
cağı yerlere bırakıp bekliyorsunuz yakalanır yakalanmaz tek-
nenizle gidip balığı alıyorsunuz.Bu iş için bu takımdan en az
dört beş tane yapmalısınız,iğneleri bulabildiğiniz kadar küçük
kullanmalısınız ve galvanizli olmalı.Şamandıra silindi rşeklinde
4 cm çapında falan olmalı.Son duyduğuma göre şamandıra ola-
rak ampul kullananlar varmış parlaması balığın dikkatini çeki-
yormuş.Bu takımdan bahsettiğim bir arkadaşım bu hafta sonu
denedi melanur ve karagöz yakalamışlar.Tabii bu işler tecrübe
işi deneyerek en uygun yolu bulacaksın, kayık olmadan bu av-
lanma olmaz.Uygun koy ve burunlara gidip balığın olduğu derin-
liklere oltaları bırakmak gerekiyor,yakalandığında da hızlı hare-
ket etmelisiniz.Bu takımın avantajı normal bir sarmalıya sunma-
yan balıkların bu oltaya sunması ikincisi oltayı istediğiniz sulara
gidip bırakabiliyorsunuz.

3 yorum:

Apartman Balıkçısı dedi ki...

Melanur enteresan bir balık. Ben sürekli kıyıdan ve kumsallardan avlandığım için yakalama şansım pek olmuyor. Çok derin ve dik kıyılarda kıyıdan da yakalanabiliyor.

Olta takımı tarifi kıbrıs oltasıyla ölçüşüyor.

Hocam merak ettim hep ekmek kullanıyorsunuz. Hamur kullanmıyormusunuz?

Adsız dedi ki...

Bizim buralarda hamur olayını
pek kullanmıyorlar,deneyenler
vardır ama ben rastlamadım.Kıbrıs
oltası gibi yalnız üçlü iğne kulla-
nılıyor,arkadaşlarda bulamayınca
örnek olarak kendim yaptım.

Adsız dedi ki...

Dibe nasil birakiyosun karagoz dipte olur kursunu bunun neresine bagliyorsun