22 Şubat 2011 Salı

Datçalı balıkçıların yakaladığı 8 kiloluk kalamar


Datçalı Balıkçı Selahattin kaptan yakaladığı kalamar ve patlak göz dediğimiz mercanlarla görülüyor.Datça Yarımadasının Ege denizi tarafındaki Körmen limanından denize açılan Selahattin ve Ümit kaptanlar Kocagöz mercanlar için denize bıraktıkları oltaları çekerlerken yakalanan mercan balığına saldıran 8 kg lık kalamar oltaya takılarak büyük bir uğraşı sonunda kayığa alınıyor.Böyle bir kalamarı çekmek zaten başlı başına bir iş iken derinliğin de 400 m civarında olduğunu söylersek nasıl zorlandıklarını daha iyi anlayabiliriz.Bugünlerde National Geographic kanallarında bu çeşit kalamarlarla ilgili belgesellere bir kaç kez rastladım.Nasıl yazıldığını bilmiyorum hambort kalamarı şeklinde duydum,internete yazdığımda bu kelime ile ilgili bir şey çıkmadı ama söylerken hambort olarak algıladım.Bu kalamarlar Meksika körfezi gibi yerlerde önemli bir geçim kaynağı.Bu yakalanan kalamarın bunlarla bir ilgisi var mı bilmiyorum.Son yıllarda deniz suyundaki değişimler sonucu bir çok okyanus canlısı sularımıza geldi.Yoksa bu kalamar bizim eşek kalamarı dediğimiz tür mü ? , balıkçılık yaşamımda eşek kalamarının küçüklerinden tutmuştum, yüzgeçleri farklıydı.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Humbolt squid diye ararsaniz bulabilirsiniz.Saygilarimla..