18 Şubat 2009 Çarşamba

Amatör balıkçılar


Şu sıra Datça sahilleri ellerinde kamışlar
kendilerine oltalarını atacak bir yer arayan
balıkçılarla dolu.İçlerinde bayan balıkçılar
da var.Güzel bir görüntü oluşturuyor,balık
yakalayanlar da bayağı var,yoksa bu kadar
balıkçı bu yıllara kadar görmemiştim.Bu aylar
kefallerin yumurta bırakma ayları ve gruplar
halinde uygun yerlere akın ediyorlar.Kullan-
dıkları yöntem sarmalı olta.Bazıları videoda
gösterdiğim gibi ikili veya tek iğneli bir
olta da kullanıyor.Tek iğneye haşlanmış makar-
na takanlar bile var.

2 yorum:

Apartman Balıkçısı dedi ki...

Muzaffer Hocam merhaba.

Blogunuzu okumaya başladım. Çok keyifli olacağı kesin. Bu konuyla ilgili videoyu da izledim.

Kefal avı esasen tercih etmediğimi bir av olsa da kefalin yakalandığında nasıl mücadele ettiğini iyi biliyorum. Sarma olta dediğiniz de bu taraflarda "kıbrıs"olta olarak adlandırılır.

Mevsiminde yakalanan kefal harika lezzette olur. Malumunuz Karaburun kefali ayrı bir güzeldir. Eminim ki o tarafların kefalleri de oldukça lezizdir. Kefal yılın 12 ayı sularımızda bulunur. Hareket halindedir ve belli zamanlarda belli kefalleri yakalamak mümkündür.

Vidoda dikatimi çeken nokta şu. Bahsedilen takım bildiğim bir takım. Yani takım değil. Kamışı atan beyefendi (tahmin ediyorum siz değilsiniz) tamamen yanlış bir teknikle atış yapıyor. Bu şekilde atış yaparak atış mesafesini kısaltıyor, vucudunu gereksiz yere zorluyor. Halbuki sadece kollarını kullanarak ve hiç hareket etmeden de aynı mesafeye ve hatta daha da ileriye atış yapması mümkün.

Ben surf "casting denilen" teknikle avlanıyorum. Atış tarzlarımız farklıdır ancak prensipte aynıdır.

Neyse çenem açıldı. Konu balık avcılığı olunca hiç durmuyor. :)

Blogunuzu okumaya devam edeceğim. Eminim daha çok yorum yazacağım. :)

Beraber olta atmak dileği ile :)

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehmet bey,bu amatör balıkçılık konusu ile ilgili
olarak şu an balık avlayan
arkadaşları izliyorum.Okuduk-
ça görmüşsünüzdür,ben hiç
kamış olta kullanmadım,verdi-
ğiniz bilgiler için teşekkürler.
Şu an balıkçılıkla ilgim balıkçı
arkadaşlarla konuşmak,bazen onlar-
la denize gidip film çekmek.Ben
son yıllarımda profesyonel balık-
çılık yaptım.
Bizim buralarda daha çok sarı kulak
dediğimiz kefaller var,şimdi yumurtlama zamanı bütün balıklar
lezzetli olur.Videoyu şundan verdim:bu arkadaş bu takımla o
sıralar bir kaç büyük kefal yakaladı.Hannos(hani)konusuna
gelince en sevdiğim balıklardandır.
Izgara,tava,cepleme çeşitli
şekillerde yenebiliyor.