14 Ocak 2009 Çarşamba




3 yorum:

Apartman Balıkçısı dedi ki...

Muzaffer Hocam bunlar sinarit yahu :)

İlk sinarit fotoğrafına bayıldım. Muhteşem. Bu balığın renkleri sudan ilk çıktığında inanılmaz güzel. Fotoğrafa bakarak diyebilirim ki bu balıklar sudan çıktıktan kısa bir süre sonra bu fotoğraflar çekilmiş.

İkinci fotoğrafta sargozda kallaviymiş hani. Çok sevdiğim bir balıktır. Avı çok keyiflidir. Oltayı asılışı inanılmazdır.

Orfoza üzüldüm. Orfoz kırmızı listede bulunan bir balık. Ticari anlamda avcılığı yasak olmasa da türü tehdit altındaki bir balığın yakalanmasını hoş karşılayamıyorum ne yazık ki.

Ekmek parasına lafım yok. Eyvallah... Ancak ya orfoz kalmayınca ne olacak? Bu balık ancak iki yaşından sonra cinsel olgunluğa ulaşabiliyor. Üreme döngüsü diğer balıklar gibi değil. Bir hazinemizi kaybediyoruz ne yazık ki.

Not: 2/2 nolu amatör balıkçılığı düzenleyen tebliğ uyarınca olta ile orfoz belli bir boy altında olmak koşulu ile adet sınırlaması kaydıyla yakalanabilir. Zıpkın ile orfoz ve lohoz avcılığı yasaktır ve suçtur. Ticari balıkçılıkta ise hangi kurallara tabi olduğunu bilmiyorum ancak tahmin ediyorum ki adet ve boy sınırlaması olmalı.

Adsız dedi ki...

Daha önce de bindiğimiz dalı kesmek
diye yazı yazmıştım.Bizim buralarda
orfoz çok azaldı,özellikle dalarak
vuruyorlar,avlanma zamanı yasaklarına da pek uyulmuyor.
Üzülmekle kalıyoruz sadece ülkemiz-
de bir denetim eksikliği bir çok
alanda zenginliklerimizi kaybetmemize neden oluyor.Resimdeki
fangriler resimdeki sinağrit ağı denen ağla yakalnmıştı ve tahmin
ettiğiniz gibi denizden yeni gelmişlerdi.

Adsız dedi ki...

Sinağrit diyeceğime fangri demişim,fangri fotoğrafları da
var ya.Balıkçılığım esnasında
en çok yakaladığım balıklardandı.
Bu ağların çıkması sonucu kitle
halinde yakalanıyor ve artık
oltalara fazla takılmıyor.